رمان «شوهر عزيز من» منتشر شد

سومین مجلد از سه‌گانه فریبا کلهر با عنوان «شوهر عزیز من» روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، سومین مجلد از سه گانه فریبا کلهر با عنوان «شوهر عزیز من» از سوی نشر آموت منتشر شد.

این رمان که از حیث فضا و فرم روایت در ادامه دو رمان اخیر کلهر با عنوان «پایان یک مرد» و «شروع یک زن» نوشته شده است، به گفته مولف به طور مشخص حال و هوای دهه‌های پیش و پس از انقلاب را دارد که مسائل سیاسی، اجتماعی و عشق در آن‌ تلفیق شده است.

کلهر پیش از این در گفتگو با مهر عنوان داشته بود که با انتشار این رمان، فعالیت داستانی وی در زمینه خلق آثاری با چنین فضایی به پایان می‌رسد و تصمیم دارد اثر بعدی خود را در قالب رمانی با موضوعی عاشقانه بنویسد.

رمان «شوهر شخصیت اصلی داستان زنی است که در نخستین فصل رمان با ترور همسر خود که استاد اخراجی دانشگاه است، مواجه می‌شود و پس از آن داستان به شرح تغییر ایدئولوژی‌ها و نگرش این فرد در طول سال‌های پس از دهه 60 می‌پردازد.

در بخشی از این رمان می‌خوانیم: از موقعی که بیکار شده است، نه ورقه‌ای هست که تصحیح کند، نه دانشجویی که استاد راهنمای پاین‌نامه‌اش باشد. کاری ندارد؛ جز مصاحبه‌ کردن با روزنامه‌ها و مجله‌هایی که می‌خواهند بدانند چرا از دانشگاه اخراج شده، آیا اخراجش به مصاحبه با بی‌بی‌سی ربط داشته یا به تغییرات ملموسی که در دیدگاه‌های سیاسی‌اش به وجود آورده است. این روزها بیشتر وقت کوروش توی پارک گفتگو می‌گذرد. آنجا راحت‌تر است. دست و پای من را هم نمی‌بندد. مردی که صبح تا شب توی خانه باشد، ایرادگیر می‌شود. این حرف کوروش است؛ وگرنه من که از بودن و دیدن کوروش شکایتی ندارم.

شوهر عزیز من با شمارگان 1650 نسخه و با قیمت 9هزار تومان از سوی نشر آموت منتشر شده است.

* خبر این کتاب به روایت خبرگزاری ایسنا، خبرآنلاین ، خبرگزاری هنر، جوان، روزنامه ایران، دنیای اقتصاد،

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو