آقاي پيپ

امير حسين سلوكي (روزنامه ایران): رمان «آقاي پيپ» نوشته لويد جونز با ترجمه فريده اشرفي منتشر شد.

اين داستان از رمان «آرزوهاي بزرگ» چارلز ديكنز الهام گرفته است و در ميانه داستان، اثر مطرح ديكنز نقشي كليدي مي‌يابد. حوادث اين رمان در جزيره‌اي واقع در استراليا روي مي‌دهد و نويسنده مسائل مربوط به جنگ‌هاي داخلي و مشكلات اين جزيره را در اوايل دهه 90 ميلادي به نمايش مي‌گذارد.

از نكات قابل توجه در اين كتاب نثر آن به شمار مي‌آيد؛ نثري سليس و جذاب كه موضوع داستان آن هم سنگين و آميخته با طنز است.

نويسنده دختربچه‌اي را به عنوان راوي برگزيده و زيبايي كار او هماهنگي بين اين موضوع كاملاً جدي و شورانگيز با كلام يك نوجوان است كه اثري جالب و خواندني را پديد آورده.

در اين رمان آقاي واتس در جزيره‌اي مشغول تدريس به كودكان بومي است و براي آنها رمان «آرزوهاي بزرگ» ديكنز را مي‌خواند. آقاي واتس يك سفيدپوست اهل نيوزيلند است و بعد از ازدواج با يكي از اهالي آن جزيره از كشور خود مهاجرت كرده است.

كودكان اين جزيره، به خصوص شخصيت محوري داستان به نام ماتيلدا، شيفته شخصيت‌ جوان اين اثر داستاني مي‌شوند.

فارغ از قدرت نويسنده در ماجراجويي و تكنيك‌هاي نگارش وي، كتاب وي پر از زندگي است. «آقاي پيپ» را بسيار تحسين كرده‌اند و از جمله برنده جايزه بهترين كتاب سال، برنده نشان مونتانا، نامزد جايزه من بوكر در سال ۲۰۰۷ و برنده جايزه نويسندگان كشورهاي مشترك‌المنافع شده است. مجلات و روزنامه‌هاي معتبر اين رمان را نقد كرده‌اند و درباره آن نوشته‌اند ولي در عين حال داستاني است براي لذت بردن، شناختن و درك كردن.

رمان «آقاي پيپ» نوشته جونز با ترجمه فريده اشرفي در 288 صفحه با قيمت 8 هزار تومان از سوي نشر آموت منتشر شده و در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو