وانت‌ها و کتاب‌ها

چرا وانت‌ها دیر رسیدند!

آموزگار می‌گوید: اول این‌که موضوع با برخورد گرمی از سوی وزارت ارشاد مواجه نبود، ولی به مرور طی دو سال گذشته مباحثی مطرح شده و به نتیجه رسید، حالا هم تفاهم‌نامه‌ای برای حل این مشکل بین اتحادیه ناشران و ارشاد منعقد شده است و کارگروه مربوطه پیگیر این ماجراست.

رئیس اتحادیه ناشران ادامه می‌دهد: نکته دوم هم این است که ناشران تمایل به شکایت شخصی نداشتند و این در حالی بود که طبق ساز و کار قانونی ناشران باید وارد شکایت می‌شدند، در حالی که معتقد بودند مساله عمومی است و دادستان باید به آن ورود کند. حالا چگونه ماجرایی که از نظر قانون خصوصی بود، عمومی شد؟ ماجرا از این قرار است که اتحادیه ناشران همراه با اعضایش موضوع را پیگیری کرده و به این نکته می‌رسند که قاچاقچیان کتاب همان کسانی هستند که پیش از این هم کتاب‌های ممنوعه را چاپ کرده و در کنار خیابان و ... می‌فروخته‌اند. آموزگار با توضیح این موضوع بیان می‌کند: متاسفانه قبح سرقت ادبی هنوز در جامعه ما جا نیفتاده است، که اگر این‌طور بود با معضلاتی از این دست روبه‌رو نمی‌شدیم. مسائلی هم به بازار نشر لطمه می‌زنند و هم احساس امنیت را از ناشر می‌گیرند. به گفته او روز گذشته دو واحد که مشغول تکثیر و فروش کتاب‌های قاچاق بودند با حضور پلیس پلمب شدند و هر جا هم رفتارهایی مشابه دیده شود، با آن برخورد قانونی انجام می‌گیرد.

وانت‌ها و کتاب‌ها
 
گفتیم که ده وانت کتاب قاچاق از کتابفروشی‌ها جمع‌آوری شده است. اما این کتاب‌ها بیشتر در چه موضوعاتی بودند. آموزگار هرچند نام دقیق کتاب‌ها را بیان نمی‌کند، اما می‌گوید بیشتر با کتاب‌های عمومی رو‌به‌رو شده‌اند که اغلب هم موضوع تاریخ را داشته یا رمان بوده‌اند. با این حساب می‌توان حدس زد که حتما کتاب‌های پرفروشی چون «ملت عشق»، «من پیش از تو» و «من پس از تو»، «سه‌شنبه‌ها با موری» و... و... فهرست بلندبالایی از کتاب‌هایی را تشکیل بدهند که مورد توجه سودجویان عرصه کتاب قرار گرفته‌اند. البته #خاما نوشته #یوسف_علیخانی هم هر‌چند مدت زیادی از انتشارش نمی‌گذرد، اما از جمله کتاب‌هایی است که مورد توجه سوداگران کتاب قرار گرفته بود و نسخه‌های غیرقانونی آن به فروش می‌رسید.

http://press.jamejamonline.ir/Newspreview/3309185059585418500

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو