کتاب صوتی «ادیپ در جاده» با صدای حامد فعال منتشر شد

ناظر ضبط: یاسمن انوری

طراحی و ترکیب صدا: میلاد احمدیان

ویرایش صوتی: اندیشه مفیدی

مدت زمان: 13 ساعت و 03 دقیقه

نویسنده‌ای که در جنگ جهانی دوم جنگید
هانری بوشو، روانشناس، حقوق‌دان و نویسنده‌ی بلژیکی، متولد 22 ژانویه‌ی 1913 است. اما مخاطبانش قدر او را تازه در دهه‌ی نود میلادی، یعنی در کهنسالی، شناختند. هانری بوشو، با نوشتن «ادیپ در جاده» توانست جایزه‌ی «آنتیگون» را در سال 1991 به دست بیاورد و در سال 1997 با رمان «آنتیگون» برنده‌ی جایزه‌ی «روسل» شد. نوشته‌هایش جوایز متعددی را برای او به‌ ارمغان آورد: «جایزه‌ی سه‌سالانه‌ی وزارت فرهنگ بلژیک»، «جایزه‌ی دبیرستانی‌ها» و سرانجام «جایزه‌ی کتاب اینتر». وی در سال 1936 به عنوان وکیل دادگستری مشغول به کار شد و در بحبوحه‌ی جنگ جهانی دوم در کنار نیروهای مقاومت بلژیک جنگ را تجربه کرد.
 
«ادیپ در جاده» شاهکاری در ادبیات
«ادیپ در جاده» داستانی است با بارقه‌های عمیق روان‌شناختی که به روایت‌ زندگی مسافری در جاده می‌پردازد. هانری بوشو در رمان «ادیپ در جاده» از سرگردانی‌های قهرمان داستان، روایتی منحصربه‌فرد ارائه می‌دهد. قهرمان داستان ندانسته پدر خود را می‌کشد و در ناآگاهی محض با مادر خود وصلت می‌کند؛ پس از برملا شدن حقیقت، چشمان خود را کور می‌کند و قدم در جاده‌ای می‌گذارد که از پایانش هیچ نمی‌داند. این رمان اثری مدرن، چندوجهی و غنی از نویسنده‌ی بلژیکی است که یکی از بزرگترین اسطوره‌های دنیای کهن را به شکل خیره‌کننده و جذاب با گذشته‌ی خود روبه‌رو می‌کند تا در پایان مسیری متفاوت و پر از فراز و نشیب‌های روحی و جسمانی،‌ به شناخت هستی‌اش دست یابد. این اثر، «ادیپ شهریار» اثر «سوفوکل» را به زبان ساده و با زاویه‌ی دیدی تازه به روی مخاطب می‌گشاید و شخصیت نیمه انسان و نیمه خدا را به زیبایی کالبدشکافی می‌کند.
 
کتاب صوتی «ادیپ در جاده»
نشر صوتی آوانامه با همکاری «نشر آموت»، نسخه‌ی صوتی کتاب «ادیپ در جاده» اثر هانری بوشو را با ترجمه‌ی سعید صادقیان و نجما طباطبایی تولید و منتشر کرده و روایت این کتاب جذاب را «حامد فعال» بر عهده داشته است.
بخش‌هایی از این کتاب صوتی را می‌توانید در فایل‌های زیر بشنوید و نسخه‌ی کامل آن  از فیدیبو، کتابراه، طاقچه و سایر پلتفرم‌های معتبر فروش کتاب‌های صوتی و الکترونیک تهیه کنید.

نمونه اول

نمونه دوم

نمونه سوم

نمونه چهارم



www.AvaNameh.com

 

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو