سی‌امین نوشت تازه آموت

در سی‌امین #نوشت_تازه_آموت رسیدیم به یک رمان عاشقانه. رمان عاشقانه‌ای که برخلاف خیلی از رمان‌های عاشقانهٔ این سال‌ها که شخصیت اصلی‌اش یک دختر یا یک خانم هستند، یک آقا، محور داستان است؛ البته با داستان‌های فرعی و داستان‌های مربوط به شخصیت‌های دیگر.

دیروز از صبح که برف نرم‌نرمک آمد، گفتم «عمرا امروز کسی بیاید.» اما شما رفقا آمدید. حتی جیمان‌جان که حالش خوب نبود و گفته بودم نیاید، آمد و چه خوب کرد که آمد و چه خوب صحبت کرد دربارهٔ #تنها_غم_عشق_می_تواند_اینطور_زخم_بزند حرف زد.
#سیدرضا_حسینی درست یک دقیقه به ساعت چهار آمد و لایو به اندازهٔ استکانی چایی، بعد از آمدن مترجم این #رمان_عاشقانه شروع شد.
هفتهٔ قبل که از آقای حسینی خواهش کردیم بیاید و تعدادی از کتاب‌ها را برای مخاطبانش امضا کند، لایو مفصلی رفته بودیم و چنین وقتی، می‌مانم که به تکرار نرسیم در گفتگو. قاعدتا در آن لایو دربارهٔ #پیچ_تون صحبت کرده بودیم که از آن روز خودم مدام حسرت می‌خورم که کاش #زبان_انگلیسی می‌دانستم و می‌توانستم حداقل چند تا از نوزده رمان‌اش را بخوانم.
پیج تون اولین بار است که به مخاطبان ایرانی معرفی می‌شود و خوشبختانه پیش از این ترجمه، ترجمه‌ای از رمان موردبحث‌مان منتشر نشده است. گاهی فکر می‌کنم اگر جای #سیدرضا_حسینی بودم که از هفت ترجمه‌ام، پنج‌تای‌شان قربانی ترجمه‌های موازی ناشران دیگر می‌شد، دیگر انگیزه‌ای برایم باقی می‌ماند که باز هم ترجمه کنم؟
دیروز خیلی دوست داشتم از آنجا که رشتهٔ دانشگاهی آقای حسینی، #روانشناسی بوده، موضوع #عشق را با او پیش ببریم اما سیدرضا که به قول احمدآقای اخوان، یک رازدار تمام‌عیار است، برای اینکه موضوع رمان اسپویل نشود، خیلی وارد بحث نمی‌شد و سرآخر البته که دوستان حاضر در جلسه، بحث را به دست گرفتند.
و اتفاقا از اینجای بحث برای خودم دلنشین شد وقتی شنیدم که نیمی از دوستان، رمان #خاک_آمریکا را خوانده‌اند و جالب‌تر اینکه رمان #روزی_مثل_امروز که فکر می‌کردم شکست خورده، اتفاقا موردپسندترین رمان جمع حاضر دیروز بود و مصمم کرد برای انتشار چاپ دومش؛ به همین زودی‌ها.
قرار بود چاپ سوم #آنجا_که_جنگل_و_ستاره_ها_به_هم_می_رسند دیروز از چاپخانه برسد که نرسید و اعلام خبرش ماند برای هفته‌ای که در پیش داریم.
این وسط دلم البته که برای رمان #آخرین_چیزی_که_او_به_من_گفت می‌سوزد که هنوز خوب دیده نشده و خوانده نشده و صد البته رمان‌های #بازگشت و #ارتقا که خوراک جوانان و نوجوانان #کتابخوان هم هست.
دیروز نگفتم اما الان فکر کردم، سیدرضا حسینی، رمان‌هایی را ترجمه کرده که جدا از باقی خوانندگان، جوانان را مدنظر دارد.
شما کدام ترجمهٔ آقای حسینی را بیشتر دوست دارید؟

https://www.instagram.com/p/C22fcMIKOXm/?igsh=MTgwazQ4cHp4NGowdA==

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو