طلسم دلداده

نوشته م. آرام

512 صفحه

«طلسم دلداده» رمانی است از رویداد های سال های سیاه جنگ جهانی دوم. زمانی که سیاوش(سیالنگه) در دهی دوردست شبیه به ماکوندویِ مارکز، در جنوب ایران به نام سیالنگه (سیاه و زشت و بد ترکیب) با مادرش زندگی می‌کند. پدرش را، ایاز خان، کدخدای ده، روزی پیش از به دنیا آمدن او، کشته است. سیاوش به سن نوجوانی که می رسد، چوپان ایاز خان می شود و .... احساسی که بین نگار، دختر کوچک ایاز خان و سیاوش شکل گرفته ... این، آغاز عشقی است که با تمام فلاکت ها و خون هایی که ریخته می شود، هرگز از تکاپو و نفس نمی افتد. طلسم دلداده، طلسم عشقی است که در میان سیاهی های زمانه به اوج می رسد...

 

این رمان که به بسیاری از بزرگان ادبیات داستانی دنیا همچون گابریل گارسیا مارکز، ژان پل سارتر و ... تقدیم شده، بازتاب حیات عشق را در این سال های سیاه و غم انگیز به تصویر کشانده است. احساس، نفرت، اعجاز و تناسخ، در قالبِ رئالیست جادویی، به هم در می‌آمیزد و از میان آن، طلسم دلداده سر بر می آورد. افسانه به واقعیت گره می‌خورد و عشقی مقدس از آن زاده می شود.

م. آرام، رمان‌نويس گفت: «طلسم دلداده» با نگاه به برخی وقایعی سال‌هاي 1317 تا 1323 ایران و دوران حكومت رضا شاه و جنگ جهاني دوم نوشته شده است.

آرام، به خبرگزاري كتاب(ايبنا) گفت: «طلسم دلداده» از حادثه‌ها، سرگذشت‌ها، وقايع، باورهاي بومي و داستان‌هايي از اماكن و تاريخي شكل گرفته است.

 نويسنده رمان «نسكافه با طعم كاهگل» ادامه داد: اين رمان با داستاني سه بعدي، از سه زاويه متفاوت و در دو جهان مختلف روايت مي‌شود. محدوده زماني داستان، ميان سال‌هاي 1317 تا 1323، در دوران حكومت رضا شاه و زمان جنگ جهاني دوم رخ مي‌دهد.

 وي ادامه داد: اين رمان در بخش‌هايي به شیوه رئاليسم جادويي نوشته شده است. قهرمان اصلی آن پسري به نام سياوش است که پس از ماجراهایی، با قشوني ياغي، از زادگاهش، روستايي در جنوب كشور، همراه مي‌شود و در نهايت به تهران مي‌رسد.

 وي با اشاره به تحقيق و پژوهش‌هاي گسترده براي نوشتن اين اثر گفت: اين داستان در فضا و زمان سال‌هاي دور رخ مي‌دهد، به همين دلیل مجبور به تحقيق و پژهش‌هايي بودم تا داستاني رئال، باورپذير و تاثيرگذار داشته باشم. براي تجسم درستِ بخشي از داستان كه در تهران رخ مي‌دهد، كتاب «تهران قديم» را مطالعه كرده و از خاطرات افراد، نقشه‌ها، عكس‌ها و اماكن باقي مانده از گذشته بهره برده‌ام.

 

طلسم دلداده
650,000ریال

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو