این روزها کتابفروشی آموت، چراغ‌اش خاموش بود اما...

این روزها کتابفروشی آموت، چراغ‌اش خاموش بود اما به لطف پیام‌های شما در واتساپ کتابفروشی، چراغ ارسال پستی‌مان روشن مانده بود. به غیر چند ماه اول افتتاح کتابفروشی، بقیه دوازده ماه گذشته، تنها ۲۰ درصد فروش کتابفروشی، از کتاب‌های نشر آموت بود و به گواه نظر کارشناسان حرفه‌ای این حوزه، کتابفروشی یک نشر اگر میزان فروش‌اش از تولیدات خودش بین ۱۵ تا ۲۵ درصد باشد، روال معقولی را پیش گرفته و آینده، منتظر او نشسته است اما

این روزها که گذشت، درست از ۷ اسفند تا امروز که ۲۳ فروردین است، یعنی در ۴۵ روز گذشته، فروش کتاب‌های نشر آموت در کتابفروشی آموت، روال دیگری پیدا کرده‌بود که کمی نگران‌کننده به نظرم رسید. به این ترتیب که بین ۴۵ تا ۵۰ درصد فروش این مدت کتابفروشی، کتاب‌های نشر آموت بود و از این میان هم ۵۰ درصد مربوط به تازه‌های کتاب آموت بود.

بسته‌های دیروز و پریروز زیاد شده بود. صبح اول وقت برداشتم که برسانم‌شان پست. پست تا جایی که خبر دارم دو زمان ارسال دارد؛ یکی ساعت ۱۰ صبح. یکی ۲ بعدازظهر. یعنی بسته‌هایی که قبل از این ساعت‌ها برسند، زودتر از وعده بعدی می‌روند به چرخه‌ی ارسال. خوشبختانه آقابخشی، آمد به کمک‌ام و با هم بسته‌ها را از کتابفروشی برداشتیم و به اداره پست رساندیم؛ قبل از ساعت ۱۰ صبح.

بعد هم گفتم مگر می‌شود سال جدید را شروع کنم بدون سلام کردن به امیر ناشران ایران؟

امیر حسین‌زادگان، مدیر انتشارات ققنوس برای من فقط مدیر انتشارات نیست. برایم در تمام این سال‌ها پدری کرده. چه وقتی اولین کتابم «عزیز و نگار» را منتشر کرد و چه وقتی نشر آموت، راه افتاد، دستم را گذاشت توی دست پسرش آقاهادی که استاد پخش کتاب است و چشم بسته می‌گوید چه کتابی می‌تواند پرفروش بازار کتاب بشود و اگر چیزی در این حوزه یاد گرفتم، درس‌های کلاس حضوری و غیرحضوری او و مدیر اجرایی‌اش سعید رهنمایی است.

اول رفتم پخش ققنوس. سلام و مرگ بر کرونا و از این حرفا و بعد ... گفت «عملا تا اول اردیبهشت نیمه تعطیل هستیم.»

گزارشی از فروش پستی و پرفروش‌های آموت بهشون دادم و بعد رفتم دفتر امیرخان. چند سال گذشته فقط همین یک روز است که امیرخان را می‌بوسیدم که امسال، فقط در چشم‌هایش شنا کردم و راهنمایی گرفتم برای سالی که به گمانم بهترین سال آموت خواهد شد.

در ضمن درخواست های ققنوس و گسترش را که فرستادم، برایم جالب آمد درخواست‌های‌شان. به نظر شما بیشترین درخواست‌‌های‌شان چه کتاب‌هایی بوده؟

https://www.instagram.com/p/B-1eWEgA9jk/?igshid=xeh6jbkql37b

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو