چرا بسته‌های پستی این روزها با تاخیر می‌رسند؟

قبل از این که #کتابفروشی هم راه بیفتد، ارسال داشتیم. آن‌وقت‌ها دوستان کتابخوان چهار تا کتاب که برمی‌داشتند می‌شد صد هزار تومان. ما هم نوشته بودیم خرید بالای صد هزار تومان، ارسال رایگان. الان رسما دوستان کتابخوان چهار تا کتاب را که برمی‌دارند، می‌شود دویست هزار تومان. برای همین هم نوشتیم خرید بالای دویست هزار تومان از کتاب‌های نشر آموت، ارسال رایگان.

آن‌وقت‌ها درخواست‌های دوستان را بسته‌بندی می‌کردیم و می‌بردیم به اداره پست می‌دادیم. زیاد نبود قاعدتا. روزی یکی دو تا بود که اغلب سر راه به اداره پست می‌رسانیم.

حالا در کتابفروشی، روز داریم که دو تا ارسال داریم و روز داریم که ده تا بسته‌ برای ارسال داریم. چه دو تا باشد و چه ده تا و حتی بیشتر، خودمان را موظف می‌دانیم که پیک بگیریم و بسته‌ها به اداره پست برود تا زودتر به دست رفقای منتظر برسد.

اداره‌ی پست هم به تجربه دیدیم که بسته‌های ما را که پیشتاز می‌شوند نهایت یک تا دو  روزه به شهرهای مراکز استان می‌رساند و شهرهای دیگر استان‌ها بین دو تا چهار روز.

حالا همه‌ی این‌ها را داشته باشید در پس ذهن‌تان و بعد به کتابفروشی زنگ بزنند و بگویند که پنج روز است و شش روز است و یک هفته است که بسته‌شان نرسیده. اول فکر کردیم اشتباه از ماست و شاید لابلای پیام‌ها، گم شده پیام طرف. بعد برویم و ببینیم نخیر. ارسال کردیم. بعد برویم و کد پیگیری مرسوله را برداریم و بزنیم توی سایت اداره پست و بعد در کمال ناباوری ببینیم نوشته بسته مثلا چهار روز قبل تحویل اداره پست شده اما هنوز از آنجا خارج نشده.

شروع کردیم به همکاران اداره پست هی زنگ زدیم و هی زنگ زدیم و هی زنگ زدیم. خبری نشد. عجیب بود برای‌مان. همیشه با اولین زنگ جواب می‌دادند. چه خبر شده. آدم می‌ترسد خب. نکند اصحاب کهف و تغییرات ناگهانی و از این چیزها!

بلند می‌شوم می‌روم اداره پست. می‌بینم‌شان. می‌زنند توی سیستم. می‌بینند حق با ماست. مهربان‌رئیس می‌گوید «دروغ چرا بگم بهت. نرسیدیم. از بس این دو هفته که تعطیل کردند، اینجا غلغله بوده که نرسیدیم.»

بعد همکار دیگری می‌گوید «همه‌ی این بسته‌ها با کامیون می‌روند به اداره پست لشگر. بروید اونجا ببینید چقدر کامیون توی صف ایستاده تا بار خالی کنند.»

مات می‌مانم. یاد چند وقت قبل می‌افتم که دلم سوخته بود برای اداره پست و نامه و نامه‌بازی و ... فکر می‌کردم اداره پست هم رفت لای نوستالژی‌های‌مان.

خاطره خاصی از پست و دریافت بسته و نامه دارید؟

 

#از_روزانه_ها

 

https://www.instagram.com/p/CIgIwTYg6En/?igshid=1u70m8qkiszi4

https://t.me/aamoutbookstore/4179

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو