206 معما

گردآوری: اچ. ای. دودنی

ترجمه‌: سیامک محی‌الدین‌بناب

168 صفحه

مجموعه 206 معمای ریاضی گردآوری شده توسط «اچ. ای. دودنی» برای فرار از آلزایمر و پیرمغزی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «206 معما» مجموعه‌ای از معماهای چالش‌برانگیز خوش‌ساخت قدیمی و مسایل ریاضی شگفت‌آوری است که از سوی اچ. ای. دودنی گردآوری شده است و نشر آموت به تازگی آن را با ترجمه سیامک محی‌الدین‌ بناب منتشر کرده است.

این کتاب به علاقمندان جداول سودوکو، شطرنج، بریج، جداول متقاطع و دیگر بازی‌های مشغول‌کننده فکری و انرژی‌بر این امکان را  می‌دهد تا منطق ریاضی و چالاکی ذهن خود را با چیزی بیش از این سرگرمی‌ها گسترش دهند.

نویسنده این کتاب همچنین با ترفندی خاص معماهای این کتاب را به طور پراکنده در کنار هم قرار داده است و بر این اساس بعضی از آنها بسیار ساده و بعضی دیگز، خیلی مشکل هستند و این شیوه عمدی چیدمان منجر می‌شود تا خواننده پیش‌فرضی نسبت به معمای ارائه شده نداشته باشد.

وی در بخشی از مقدمه خود بر این اثر می‌نویسد: در زندگی روزمره و در جمع‌های دوستانه، هر وقت دیدید جو میهمانی سنگین شده، با مطرح کردن یکی از معماهای جالب این کتاب، می‌توانید قدرت ذهنی آنها را به چالش بکشید و مطمئن باشید که آنها هم با اشتیاق فراوانی از آن استقبال خواهند کرد و اوقات لذت‌بخشی را در کنار هم خواهید داشت. با این کار شما قسمت‌هایی از مغز دوستانتان را به کار انداخته‌اید که شاید مدت‌هاست فعالیتی نداشته‌اند. باید مطمئن باشید که با این کار هرگز دچار آلزایمر و پیرمغزی نخواهید شد.

کتاب «206 معما؛ معماهای چالش‌برانگیز خوش‌ساخت قدیمی و مسایل ریاضی شگفت‌آور بدیع» نوشته «اچ. ای. دودنی» با ترجمه‌ «سیامک محی‌الدین‌ بناب» در 168 صفحه توسط «نشر آموت» منتشر شده است.

206 معما
210,000ریال

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو